Посвідка на постійне проживання в Україні для інвесторів

Процес отримання посвідки на постійне проживання на основі інвестицій в Україні займає багато часу і передбачає збирання великої кількості документів.

Що таке інвестиції з метою імміграції

Перше, що потрібно зробити інвестору – це вкласти гроші в економіку України у спосіб, передбачений законодавством. Закон передбачає інвестиції у формі внеску до статутного капіталу компанії в Україні, у якій іноземець є власником або кінцевим бенефіціаром.

Сума, яку потрібно інвестувати, становить не менше 100 000 доларів США. Іноземець може внести статутний капітал у будь-якій іноземній валюті. Майте на увазі, що сума внесених грошей в еквіваленті повинна бути не менше ніж 100 000 доларів США на день поповнення статутного капіталу.

Зверніть увагу, що приватна покупка нерухомості іноземцем в Україні не вважається інвестицією в економіку України і не може бути підставою для отримання посвідки на постійне проживання. Однак, можна придбати нерухомість на ім’я компанії, в яку іноземець інвестував гроші. Уряд не контролює подальше використання інвестованих коштів компанією.

Інвестиційний рахунок

Інвестиції, як описано вище, повинні здійснюватися через спеціальний інвестиційний рахунок, який має бути відкритий інвестором в Україні. Для цього рекомендуються міжнародні банки, які працюють в Україні. Інвестиційний рахунок можна поповнювати не тільки з особистого рахунку інвестора, але і з рахунку іноземної компанії, законно пов’язаної з інвестором.

Перевагою інвестицій через такий рахунок є спрощене виведення капіталу з України в майбутньому.

Дозвіл на імміграцію

Після того, як інвестор вніс гроші на рахунок компанії, він може приступити до отримання дозволу на імміграцію, що є першим кроком для отримання посвідки на постійне проживання. Термін розгляду документів для отримання дозволу на імміграцію – до одного року.

Квота на імміграцію на основі інвестицій

Категорія іноземців, які інвестували в українську економіку, підпадає під квоту іммігрантів. Уряд обмежує кількість іноземців, яким може бути виданий дозвіл на імміграцію в поточному році на основі інвестицій в економіку, окремо для кожного регіону. Квота встановлюється Кабінетом Міністрів України раз на рік для кожної категорії іноземців.

Документи для отримання дозволу на імміграцію

Для отримання дозволу на імміграцію необхідно зібрати пакет документів, включаючи:

– довідка з банку, яка підтверджує, що ви внесли статутний капітал компанії в Україні в розмірі 100 000 доларів США або більше. На цьому етапі інвестор вже можете зіткнутися з труднощами, оскільки не кожна довідка підходить для міграційної служби. Важливо пам’ятати, що кошти мають надходити на рахунок української компанії в іноземній валюті, а не в гривні. Кошти слід зараховувати на рахунок компанії з інвестиційного рахунку, як було зазначено вище.

– Медичні довідки, що підтверджують, що ви не зловживаєте алкоголем, наркотиками і не страждаєте певними інфекційними захворюваннями. Ці довідки можуть бути видані в Україні, їх видають багато приватних клінік. Вартість пакета довідок становить у середньому 100 доларів. Ми супроводжуємо іноземця до відповідного медичного закладу та перевіряємо документи на відповідність необхідній формі.

– Довідка про відсутність судимості, видана у країні вашого перебування. Цю довідку потрібно апостилювати, перекласти українською, а переклад має бути нотаріально засвідчений вже в Україні. Зверніть увагу, що у разі проживання в декількох країнах міграційна служба буде вимагати довідки про відсутність судимості в кожній країні.

– Документ, що підтверджує місце проживання за кордоном. Це може бути довідка, внутрішній паспорт громадянина, посвідчення водія.

– Документ, що підтверджує місце проживання в Україні. Необхідно завірити нотаріально заяву власника квартири про те, що він дозволяє зареєструвати місце проживання у його квартирі або надати довідку №13, якщо у вас є посвідка на тимчасове проживання.

– Також вам потрібно надати паспорт разом із його нотаріально засвідченим перекладом на українську мову.

Після того, як ви подали пакет документів до міграційної служби, потрібно почекати близько року, щоб міграційна служба видала дозвіл на імміграцію. Документ буде доставлений за вказаною офіційною адресою іноземця в Україні.

Протягом цього періоду Міграційна служба України перевірить вашу особу. Така перевірка означає збір інформації, зокрема Інтерполом.

D-віза

Після того, як інвестор отримаєте дозвіл на імміграцію, необхідно отримати візу D для іммігрантів (віза D-01) за кордоном у Посольстві України, а потім подати документи на посвідку на постійне проживання в Україні. Якщо у іноземця є дійсна посвідка на тимчасове проживання, то не потрібно отримувати візу D-01 для подання документів.

Є країни, громадяни яких не зобов’язані отримувати візу D: Азербайджан, Вірменія, Білорусь, Грузія, Молдова, Росія, Узбекистан. Вони можуть подати документи на постійну посвідку одразу (крім громадян Росії, їм потрібно повторно в’їхати в Україну).

Отримання посвідки на постійне проживання

Після отримання візи D ви можете подати документи для отримання посвідки на постійне проживання.

Ваша посвідка на постійне проживання буде готова протягом 15 робочих днів.

Посвідка на постійне проживання видається на 10 років з правом продовження.

Компанія Laudis Legal&Accountancy завжди готова надати кваліфіковану професійну допомогу та супроводжувати вас у отриманні дозволів на імміграцію та посвідок на постійне проживання.

Alina Mykolaichuk

Lawyer, immigration and corporate law specialist
Laudis Tax&Legal